måndag 9 november 2009

Skrutt också.

Skrutt

och

skrot.

Frankrike och strejkar ni vet. Något av ett stående skämt. Men. Det är ju ganska så mycket verklighet faktiskt. Förra månaden var det posten, man gick och oroade sej för att sina omsorgsfullt gjorda brev inte skulle komma fram. Nu är det tågen och métron. Jag är strandsatt i Limeil. Kunde inte åka in till min franskalektion i morse. Irriterande, eftersom jag har haft lov i två veckor och verkligen längtat. Men. En missad lektion ska jag väl överleva, tänkte jag. Och fick nästa fördomar-slash-stående-skämt som kastat rakt i ansiktet på mej. På onsdag då min nästa lektion skulle ha varit, är skolan stängd på grund av röd dag. Varför, undrade jag? Smått irriterad. Jo, för att det är en minnesdag för sista dagen i första världskriget, fick jag förklarat för mej. Och den klockrena kommentaren som självklart följer på detta: "Frankrike vann." Icke att förglömma.

Jag älskar det här landet.

Bisous,
Mirjam

1 kommentar:

S sa...

haha klockrent!