måndag 7 september 2009

Kakbak.

Imorse då jag lämnat barnen på skolan tog på mej dom bekväma conversen och gick en riktig långpromenad. Jag utforskade den lilla staden (i enbart en riktning. Jag drar mej för att vika av från huvudleden, då jag troligtvis skulle tappa bort mej och inte hitta hem. Jag förstår mej fortfarande inte på gps-funktionen på mobilen). Läste skyltar, granskade fina grindar till bostäder, hoppade högt för skällande hundar som låg på vakt vid dessa.

Efter mitt dagliga fransk grammatik-försök bakade jag kladdiga chokladmuffins till barna mina. Det tog ett tag att hitta dom rätta ingredienserna i köket, jag var tvungen att leta rätt på orden i ett lexikon för att hitta rätt förpackningar i skåpen. Men det var så värt mödan. Underbart goda blev dom. Jag satte i mej fem stycken.

Den fina, rosa bakpulver-papperspåsen tyckte jag speciellt mycket om.

Mums!
Och tack till min fina Miriam som inspirerade och bidrog med receptet.

2 kommentarer:

Miriam Parkman sa...

Härligt!
Vad tyckte barnen?
Jag saknar dig, vi måste höras snart!
Kram

p.s mycket fin blogg! d.s

Mirjam Hemström sa...

Emma älskade dom, Paul ville av någon anledning inte smaka, och Victor gillade inte choklad. Hm. Men Philippe och Séverine tyckte om. Och det gjorde jag med! :)