fredag 11 september 2009

För så är vädret i september.

Idag är det tjugotvå grader ute och solen skiner. Precis som alla andra dagar. Fast det är september. Men jag är lite less på sommar, jag vill ha höstmys nu. Jag har har ingen lust att ha på mej ljusa, pastelliga, fladdriga sommarkläder. Jag vill sticka en bautastor halsduk och vira runt halsen. Så. Jag går runt i jeans och tjocktröja hela dagarna. Vilket resulterar i att jag svettas som en gris så fort jag är utomhus, vilket i sin tur leder till att jag stannar inne. Så är det. Jag sitter inne och trycker och låtsas att det är höst.

Idag har jag tittat på Giant. En tjusig film från 1956, med Elizabeth Taylor och James Dean och han den tredje som jag inte kommer ihåg namnet på. Över tre timmar lång var den, och ganska bra!

Inga kommentarer: