onsdag 7 oktober 2009

Regntunga skyar.

Ikväll mumsar jag ostar och nybakt bakmaskins-bröd. (Så smidigt alltså! Nybakt bröd varje dag. För dom dagar då man inte har ork och ambition att prova nya spännande recept ur den senaste franska-motsvarigheten-till-ICA-kuriren.)
Jag är helt fascinerad av vädret här. Jag måste bara få berätta det. Igen. Ikväll är det 25 grader kladdig värme. Ena sekunden helt vindstilla och uppehåll. Och i nästa sekund fullkomligt STORMAR det. Intervallstormar typ. Man blir nästan lite rädd varje gång det börjar vräka. Fast då det smattrar så trevligt mot plåttaket så kan jag ju inte annat än mysa. Jag har tak över huvudet, en mjuk fleecefilt om benen, och en kopp Detox-Kusmi Tea att värma händerna på och som lindrar halsontet.
Imorse hade jag min andra lektion på språkskolan. I måndags var det en del krångel med vilken klass jag skulle gå i. Jag blev frustrerad och aningen panikslagen och lite sårad. Men idag ordnade saker och ting upp sej. Det kändes mycket bättre och jag hade roligt. Jag är nog allt lite geek jag, men att få skriva prydligt i nya anteckningsblock gör mej glad. Och bli kompis med läraren såklart. (Somliga skulle kalla det att smöra. Men det gör inte jag. Det kallas respekt. Och det är ju bara trevligt att vara trevlig. Och den här gången vinner jag ingenting på det, för vad jag vet så får jag inget betyg. Ha!)
Efteråt gick jag till ett Starbuck's och pluggade tre timmar till. Ibland är jag bra flitig, jag. Men nu är mitt huvud helt snurrigt och snälla inte ett ord till på franska idag.

2 kommentarer:

Jacqueline sa...

hej, jag måste bara fråga, är det lika romantiserat underbart som det verkar att bo i Paris?

Mirjam Hemström sa...

Haha, bra fråga. Det är inte samma sak som att vara på semester. Det är det inte. För efter ett tag glömmer man liksom att beundra allt vackert, alla hus och allt annat som man som turist skulle tokfota. Man vänjer sej. Men, jag tycker att det är underbart här. Vissa stadsdelar är precis så drömlika som dom verkar.