fredag 16 oktober 2009

Om kärlek.

I eftermiddags var vi i parken. I närheten av platsen där barnen lekte, satt ett par på en bänk och kysstes. Då jag samlade ihop barnen för att börja gå hemöver, tittade Victor på paret, tittade på mej, log och sa med glittrande ögon: "Mirjam, titta, dom är kära." Å vad det var sött.
Lite mer åt det pinsamma hållet blev det då vi passerade precis intill bänken med det kära paret. Paul gick och pratade lite för sej själv. Fast ganska högt, så alla hörde. "Amoureux, amoureux, amoureux, amoureux, amoureux." En aning genant. Jag tyckte jag gjorde det bra som inte lydde första impulsen att springa därifrån fort som bara den. Men jag kunde faktiskt inte låta bli att hålla mej för skratt.
Den där åldern när man börjar fundera över det där med kärlek.

1 kommentar:

Miriam Parkman sa...

Hehehe ungefär som i fredags när jag jobbade på Polarn;

En tjej i 8-9-årsåldern kommer fram till sin mamma och säger högt "Mamma! jag blev DÖKÄR i en kille där borta!!!!"

Jag kom av mig med den kund jag höll på att hjälpa....